Buddies

last letter

hari ini aku mampu tersenyum puas tatkala melihat kau kesedihan. rasa puas dalam hati ini bila dapat tahu kau tengah berduka. aku kejam? tapi aku tidak sekejam kau. aku hanya akan berlaku kejam pada orang yang kejam terhadap aku. baru adil kan ? tapi aku x mampu nak balas setiap apa yang telah kau lakukan, aku hanya percaya && yakin kau akan dapat balasan atas setiap yang telah kau lakukan. hidup ini ibarat roda, sekejap kita di atas dan sekejap kita di bawah. hidup ini satu keadilan, Allah itu Maha Adil. setiap apa yang kita lakukan kita akan dapat perkara yang sama atau mungkin lebih teruk daripada itu. apa yang perlu kita lakukan ialah bersedia untuk menghadapi apabila masa itu hadir. apabila kau berada dalam situasi itu, janganlah kau mengeluh atau mempersolkan kenapa semua ini berlaku. kau sudah ada jawapan atas persoalan kau itu. apa yang kau perlu buat ialah, merenungi kembali apa yang telah kau lakukan terhadap seseorang. janganlah kau bersedih sebab itu sudah tidak perlu lagi. kau tidak perlu menyesali setiap apa ynag telah kau lakukan terhadap aku atau insan lain. mungkin bagi kau, aku senang diperbodohkan tapi kau silap. diam-diam aku, tidak bermaksud aku senang menerima apa-apa yang kau kerjakan. diam aku membawa banyak erti-marah, sedih, geram, benci, menyampah dan kecewa. diam aku bukan bererti aku kalah atau mengalah. tapi aku hanya ingin kau puas atas apa yang telah kau lakukan supaya kau berasa gembira. aku hanya berharap agar kau akan merasai apa yang aku rasa ketika kau melukai hatiku, memperbodohkanku dan membohongiku. kau hanya pandang aku sebelah mata, buat aku seperti wujud tika kau berasa bosan. apabila kau gembira ke mana kau menghilang ? kau hanya mementingkan diri kau sendiri tanpa memikirkan hati && perasaan orang lain. mengapakah kau begitu kejam ? apa-apa pun jawapanmu aku tidak mempercayai kau lagi. aku akan jadikan perkenalan dan perhubungan kita sebagai kenangan yang akan tinggal kenangan. jauhkanlah dirimu dari pandangan mataku, tak sanggup rasanya ingin melihat dirimu yang seperti orang yang tidak bersalah. sakitnya hati ini apabila kau senyum ke arahku. kau seperti orang yang tiada perasaan ! tolonglah berubah ! berapa banyak lagi hati yang ingin kau sakiti ? berapa banyak lagi orang yang kau ingin taburkan kata-kata semanis gula kau itu ? grrrrr ! aku harap kau akan merasai apa yang aku rasai. buat kali terakhir, terima kasih atas segala-galanya !


0 lolipop (s):