Buddies

short drama

entry kali ini aku mahu adakan satu drama pendek
barisan pelakon drama ini tidak terlatih && dilatih,,
jadi jangan banyak komplen oke !
aku tahu aku tak ada bakat dlm penulisan skrip
tapi kesah kah aku ? tepuk dada tanya selera *takde kne mngena*
oke oke let's start my drama,,
--------------------------------------------------------------------------------------

di suatu hari yang ceria, sia gadis tibatiba dapat satu panggilan telefon
monolog dalaman, " ehh np si dia ny call ? mesti ada something ny."
yes, si gadis ny pun angkat laa panggilan si dia
mereka bergelak ketawa, sharing stories && bla bla bla
sehingga si gadis terlupa akan si teruna yang sedang menuggu mesej daripadanya
yes, si gadis sudah ada si teruna yang amatamat mencintai && menyayanginya
&& yes si gadis mengetahui semua tu
tapi si gadis terleka dengan si dia

tibatiba.....

si dia : ehh boy awak tak marah ke ?
si gadis : boy saya ? ehh bile lak saya ada boy ?
si dia : dh laa jgn laa nk tpoo lagi, saya tahu. siapa ?
si gadis : *diam dalam tempoh yang lama*

yes, hubungan si gadis dgn si teruna bukan lagi menjadi satu rahsia
ramai yang dah tahu && si dia pun tak terkecuali
si teruna && si gadis belum bersedia ingin memberitahu si dia
tapi hati si gadis memberontak untuk memberitahu si dia
kerna si gadis tak sampai hati ingin terus berahsia dgn si dia
setelah si dia mengetahui perkara tersebut, si dia terus berubah sikap
si gadis mula berasa bersalah && menceritakan hal tersebut kepada si teruna

keesokan harinya
si gadis menerima mesej dari si dia
ayat si dia sgtsgt menusuk kalbu, si gadis sedih
tapi si gadis tahu si dia pasti akan jmp teman hidup yg lbh baik
sekarang si gadis && si dia harus melupakan semua yang berlaku antara mereka
mereka terpaksa melupakan semua janjijanji yang telah dimeterai
mereka terpaksa menerima semua yang telah berlaku ni
si gadis cuma berharap si dia bahagia
si gadis juga berharap agar hubungannya dgn si teruna berkekalan


-TAMAT-

0 lolipop (s):